W opinii dziennikarzy przepytanych przez pracownię ARC działy PR polskich banków spisują się coraz lepiej. Najlepsze oceny zebrał ING Bank Śląski, mBank i Bank BGŻ.
Dziennikarze oceniali zespoły prasowe banków według 17 kryteriów. Pod względem szybkości reakcji zwyciężył Bank BGŻ, w ocenie dziennikarzy najbardziej dostępni są natomiast pracownicy mBanku. Najłatwiej o kontakt z ekspertami Raiffeisen Polbank, a dodatkowe materiały najłatwiej pozyskać w ING Banku Śląskim.
źródło: ARC Rynek i Opinia
ARC przepytało także respondentów o źródła informacji o rynkach finansowych. W przypadku prasy najczęściej wskazywali oni na Rzeczpospolitą, Puls Biznesu, Dziennik Gazetę Prawną, Parkiet i Gazetę Wyborczą. Wśród portali internetowych najpopularniejszymi źródłami są: bankier.pl, nbp.pl, money.pl, prnews.pl i knf.gov.pl.
źródło: ARC Rynek i Opinia
źródło: ARC Rynek i Opinia
Badanie przeprowadzono metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych w dniach 30 marca – 18 kwietnia 2014 roku. Wzięło w nim udział 26 dziennikarzy zajmujących się tematyką finansową, współpracujących z następującymi firmami i redakcjami: Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Parkiet, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, bankier.pl, Media&Marketing, Home Broker, ISB/ Euromoney, Open Finance, PAP, Polskie Radio, TOK FM, Polska Agencja Prasowa, TotalMoney.pl, Radio PIN. (ks)