Jak pisze David Armano na stronie agencji Edelman Digital, nowy serwis społecznościowy Google + zdaje się zaspokajać pragnienie posiadania platformy łączącej elementy Twittera, Tumblr i Facebooka.
Korzystanie z nowej platformy Google może skutkować „społecznym doświadczeniem, które pozwoli użytkownikom na rozpowszechnianie treści publicznie lub selektywne komunikowanie się” – czytamy na stronie Edlemana.
Mimo zalet nowego serwisu Google autor artykułu jest prawie pewien, że nie zdominuje on Facebooka, ponieważ nie odciągnie jego przeciętnych użytkowników. Mimo wszystko Google + stanie się znaczącą siłą w świecie mediów, dysponującą potencjałem wystarczającym do odwrócenia uwagi od innych platform, takich jak Twitter, Foursquare, czy Tumblr.
Jak tłumaczy Amano, dziennikarze preferują Twittera i Facebooka ze względu na możliwość komunikowani się w czasie rzeczywistym i „otwarty charakter”. Google + łączy te aspekty, a dodatkowo oferuje możliwość selektywnego wyboru źródeł informacji i grupowania ich. (ks)