Jak dotąd, ponad 2/3 z 65 biur należących do holdingu na całym świecie wprowadziło zmiany, a cały proces ma się zakończyć przed zamknięciem roku księgowego, czyli do czerwca 2016 roku – informuje serwis holmesreport.com.
Eksperci firmy zostaną finalnie zgrupowani w czterech obszarach:
*Intelligence koncertuje się na insighcie, łączy talenty z dziedziny planowania i analizy
*Kreacja/content łączy osoby uzdolnione pod kątem tworzenia treści, pomysłów i idei
*Biznes managment koncentruje się na aspektach księgowych, obsłudze klienta i zarządzaniu sektorowym
*Aktywizacja/dział autorski łączy osoby, które będą zajmowały się tworzeniem kampanii w różnych kanałach, social mediach, mediach płatnych i tradycyjnych etc.
Jak tłumaczy, tradycyjna rola managera ds. obsługi klientów (CRM – client relationship manager), zostanie przekształcona w zadania specjalisty, a nie osoby, która zna się na wszystkim.
Reorganizacja jest częścią strategii konkurencyjności Edelmana wobec innych gigantów z branży PR, takich jak WPP, który mocno kokietuje branżę komunikacji poprzez wprowadzenie cross-agencyjnych, horyzontalnych zespołów.
Richard Edelman uważa, że jego firma może rywalizować z tym trendem, startując z nowym podejściem do klientów, które nazywa „marketingiem komunikacyjnym”. Zmian nie ułatwia rozbudowana struktura Edelmana, przykładowo – przemianowanie starych stanowisk na nowe dotyczyło aż 5,5 tys. osób. Bardzo dużo wysiłku zajęło również zdefiniowanie od nowa wszystkich nowych ról, które będą pełnić specjaliści firmy. Zmiany poprzedziły kompleksowe szkolenia.
David Brain, kierujący działem Edelman na Azję, Bliski Wschód i Afrykę zakłada, że restrukturyzacja nie spowoduje odpływu talentów.
„To, co zrobiliśmy, to wprowadzenie pewnej struktury, materiałów szkoleniowych i polityki firmy do obszarów, które już działały. Jeśli ktoś był osobą odpowiedzialną za relację z klientami i odpowiadał za media, nadal będzie pełnił takie obowiązki. Jeśli natomiast ktoś był managerem w tym samym obszarze, musi zdefiniować na nowe swoją rolę i siłę innych umiejętności. Nie sądzę, żeby z tego powodu, ktoś miał opuszczać firmę” – komentuje.