Wśród firm nagrodzonych w tegorocznej edycji konkursu Effie znalazły się cztery agencje PR, które w sumie zdobyły pięć nagród.
Przedstawicielom branży PR przypadły w sumie trzy srebrne statuetki. Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants została nagrodzona za kampanię „Podziel się radością”, zrealizowaną wraz z McCann Worldgroup, Starcom MediaVest Group, Havas Engage Warsaw i K2 dla Coca-Coli. Ta sama agencja zdobyła także drugą srebrną nagrodę za projekt „Pieniądze mogą pokonać raka”, przygotowany wspólnie z DDB Warszawa i PLATIGE IMAGE dla Fundacji Onkologicznej Osób Młodych Alivia. Srebrem nagrodzono także agencję Highlite PR. Przygotowała ona wraz z Havas Worldwide Warsaw i MEC projekt „Nowa IKEA na miarę Wrocławia”, zrealizowany na rzecz IKEI.
Brązowe nagrody trafiły natomiast do agencji Procontent (za kampanię „Ciśnienie na życie”, zrealizowanej dla Polpharmy wraz z TELESCOPE i OMD) i Edelman Polska (która wspólnie z Saatchi & Saatchi Poland i Starcom MediaVest Group przygotowała dla Novartis Poland kampanię „Seniorzy bez ograniczeń”). (ks)