W tegorocznej 13. edycji konkursu Effie przyznano następujące nagrody: 2 złota w kategorii Long term marketing excellence oraz złoto w kategorii Launch, Grand Prix nie zostało przyznane.
Złoto w kategorii Long term marketing excellence otrzymały agencje Red8 Advertising i PHD Media Direction oraz Carlsberg Polska za kampanię „Najlepsza nagroda po robocie” marki Harnaś. W tej samej kategorii złotą nagrodę otrzymały także agencje PZL i Maxus oraz Alior Bank za kampanię „Alior Bank. Wyższa kultura bankowości”.
Złoto w kategorii Launch otrzymały natomiast agencje Publicis i Mindshare oraz Presspublica za kampanię „Inaczej pisane” Uważam Rze.
W tym roku zgłoszono w sumie 145 kampanii. Nominacje otrzymało 56 z nich. Nagrodzonych wyłoniło 85 osobowe jury eksperckie złożone z: pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych, niezależnych konsultantów, pod przewodnictwem Grzegorza Wójcika, dyrektora ds. korporacyjnych MIH Internet Europe (część grupy Naspers).
Effie to jeden z najważniejszych na świecie konkursów branży komunikacji marketingowej. Konkurs nagradza sukcesy rynkowe marek osiągnięte dzięki wdrożonym kampaniom reklamowym. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu, a obecnie realizowany w 40 krajach świata. W Polsce organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Lista wszystkich laureatów:
Srebrne Effie:
KATEGORIA: ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE |
||||||
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
NAZWA PRODUKTU |
|||
MEC, DRAFTFCB + AD FABRIKA |
NIVEA Polska |
NIVEA Invisible |
NIVEA Invisible |
|||
KATEGORIA: BANKOWOŚĆ |
||||||
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
NAZWA PRODUKTU |
|||
DDB Warszawa, Universal McCann, OS3 multimedia |
PKO Bank Polski |
Kampania repozycjonująca markę |
PKO Bank Polski |
|||
BPN, KRUK, Effectica Agencja Reklamowa |
KRUK |
Pomagamy spłacać długi |
KRUK |
|||
KATEGORIA: E-COMMERCE / E-SERVICES / M-COMMERCE |
||||||
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
NAZWA PRODUKTU |
|||
180heartbeats + JUNG v. MATT, Starcom |
Tablica |
Sprzedawaj po sąsiedzku |
Tablica.pl |
|||
KATEGORIA: KAMPANIE DOT. EDUKACJI SPOŁECZNEJ, KAMPANIE CSR |
||||||
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
NAZWA PRODUKTU |
|||
Saatchi & Saatchi/Saatchi & Saatchi Digital, Walk PR |
Polski Czerwony Krzyż |
Życie to nie facebook |
Edukacja i profilaktyka w zakresie zakażeń wirusem HIV |
|||
MEC, DRAFTFCB + AD FABRIKA |
NIVEA Polska |
100 placów zabaw na 100 lat NIVEA |
100 placów zabaw na 100 lat NIVEA |
|||
BBDO Warszawa, Media Direction OMD |
Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego |
Zapnij Pasy. Włącz Myślenie. |
Bezpieczeństwo w Ruchu Drogowym |
|||
KATEGORIA: LAUNCH |
||||||
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
NAZWA PRODUKTU |
|||
Agencja Reklamowa S4, MEC |
PPF Hasco-Lek |
BluMAG jedyny z pełną dawką magnezu |
BluMAG jedyny |
|||
KATEGORIA: LEKI |
||||||
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
NAZWA PRODUKTU |
|||
Publicis, ZenithOptimedia Group |
Sanofi-Aventis |
Wzorki |
No-Spa |
|||
Euro RSCG Poland, Media Concept |
Teva Pharmaceuticals Polska |
Puste miejsce |
PROSTALONG |
|||
G7, Polpharma |
Polpharma |
Bryły |
Pyralgina |
|||
KATEGORIA: LIMITED BUDGET |
||||||
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
NAZWA PRODUKTU |
|||
OS3 multimedia, Universal McCann, OSTRYGA |
Hasbro Polska |
Narodowe głosowanie na planszę Monopoly Polska |
Monopoly |
|||
KATEGORIA: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE |
||||||
ZGŁASZAJACY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
NAZWA PRODUKTU |
|||
MediaCom Warszawa, Young & Rubicam Poland, Heureka Huge Idea, Los Mejores |
Żywiec Zdrój |
Moje silne drzewo/Po stronie natury |
Żywiec Zdrój |
|||
KATEGORIA: MEDIA |
||||||
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
NAZWA PRODUKTU |
|||
The Walt Disney Company Polska, Carat, Hypermedia Isobar |
The Walt Disney Company Polska |
Premiera filmu “Fineasz i Ferb: Podróż w 2-gim wymiarze” w Disney XD |
|