W tegorocznej edycji konkursu branży komunikacji marketingowej EFFIE United Awards’10 postanowiono wyróżnić nowe kategorie. Zmieniono także dotychczas funkcjonujące kategorie konkursowe. I tak – kampanie społeczne podzielono na kampanie pro bono i kampanie dotyczące edukacji społecznej i CSR. Kategoria „Pro Bono” obejmie kampanie wykonywane dobrowolnie i bezpłatnie, w interesie publicznym dla instytucji pożytku publicznego lub podmiotów, które nie stać na opłacenie pracy agencji i zakup mediów (kampanie społeczne). Natomiast do kategorii „Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR” mają być zgłaszane kampanie, których celem jest edukacja, zmiana postaw społecznych;’ finansowane przez organizacje społeczne, związki producentów, grupy zawodowe lub społeczne (np. „Pij mleko będziesz wielki…”, „Ryba wpływa na wszystko”).
Wśród nowych kategorii pojawiła się zaś „Promocja miejsc i Wydarzeń”. Mają być do niej zgłaszane kampanie promujące miasta/ miejscowości, regiony, kraje, parki narodowe, rezerwaty, miejsca o znaczeniu historycznym i kulturalnym oraz wydarzenia kulturalne. W tej kategorii nie mogą być zaś zgłaszane kampanie promujące konkretne usługi turystyczne, hotelarskie, gastronomiczne, sprzedaż biletów, wejściówek na imprezy.
Zgłoszenia przyjmowane są od 01.06 do 30.06.2010. Więcej informacji www.effie.pl. (kk)