Od lipca 2019 roku Ekstraklasa posługuje się nowym logo i nową nazwą – PKO Bank Polski Ekstraklasa. Do znaku graficznego ligi dodano znak partnera tytularnego, PKO Banku Polskiego. Od najbliższego sezonu, który rozpocznie się 19 lipca 2019 roku, przed każdym meczem ligowym wyświetlana będzie również zmieniona czołówka telewizyjna.
„Unowocześniona oprawa upodabnia transmisję do piłkarskich gier komputerowych, które są rozrywką dla dużej części naszych młodych kibiców. Zależy nam, by wśród tych widzów także budować zainteresowanie rozgrywkami Ekstraklasy. W nowym sezonie zmieniliśmy też zasadniczo podejście do komunikacji sponsorów, w tym partnera tytularnego rozgrywek banku PKO Banku Polskiego, które uwzględnia sposób prezentacji oficjalnej nazwy” – mówi Marcin Mikucki, dyrektor departamentu komunikacji, marketingu i sprzedaży w Ekstraklasie.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, nowa oprawa graficzna ligi łączy w sobie nowoczesność z elementami retro. Nakładające się na siebie warstwy inspirowane były pojawiającymi się na ekranach smartfonów oknami aplikacji. Krój pisma w nowym logo miał być zaczerpnięty z dawnych gier komputerowych. W tle znaku nadal pozostaje litera „E” umieszczona na pięcioboku symbolizującym piłkę. Kolorem dominującym w logo jest granat, który uzupełniają cyjan oraz ciemny odcień szarości i bieli.
Zdaniem zarządu Ekstraklasy, poprzednia oprawa graficzna, która funkcjonowała od sześciu lat, zdezaktualizowała się. Pretekstem do zmiany stało się również nawiązanie współpracy z nadawcami NC+ oraz TVP w ramach nowych kontraktów.
„Pod kątem produkcyjnym te zmiany mają dla nas wielkie znaczenie – pozwalają na większą dynamikę, dają więcej możliwości technicznych zarządzania indywidualnym dla każdego meczu procesem oraz nadążają za rozwojem technologii. Na tym polu spółka Ekstraklasa Live Park, odpowiedzialna za realizację telewizyjną, jest na najwyższym światowym poziomie, także w zakresie standardu 4K – komentuje Marcin Serafin, dyrektor operacyjny spółki Ekstraklasa Live Park.
Nowe identyfikacja wizualna z logo PKO Bank Polski widoczna będzie na stadionach, biletach, karnetach, koszulkach zawodników oraz oficjalnych kanałach komunikacji w tym w ligowych aplikacjach. Za projekt znaku odpowiada agencja kreatywna DixonBaxi z Londynu, która tworzyła kreacje dla m.in. Premier League, Eredivisie, FOX Sports czy elektrycznej wersji Formuły 1 – Formuła E.
Poprzednie logo
(pm)