Zainteresowanie firm działaniami employerbrandingowymi jest coraz większe. Nic w tym dziwnego – rynek pracy się zmienia: znacząco spada bezrobocie, społeczeństwo się bogaci oraz następuje kolejna zmiana pokoleniowa, na którą pracodawcy muszą być przygotowani. Dlatego też poszukiwanie sposobów na pozycjonowanie firmy jako dobrego miejsca pracy i dobrego pracodawcy staje się coraz ważniejszym elementem strategii nie tylko wielkich korporacji, lecz także mniejszych przedsiębiorstw – komentuje Marta Jechna, Group Account Manager w 24/7Communication, przed kolejną edycją spotkań 24/7Talks, tym razem poświęconą employer brandingowi.
Obserwując firmy, które zgłaszają się do naszej agencji po wsparcie przy działaniach employerbrandingowych, widzimy wyraźne rozszerzenie grupy docelowej tych działań. Jeszcze kilka lat temu większość kampanii skupiała się na pozyskaniu talentów – firmy bardzo mocno walczyły o zdolnych menedżerów, specjalistów oraz inżynierów. Teraz wyzwanie dla firm jest dużo większe, gdyż problemy z zatrudnieniem coraz częściej pojawiają się również na niższych stanowiskach, wśród pracowników produkcyjnych, obsługi sklepów czy magazynów itp. Jak wynika ze statystyk, w 2018 roku blisko 50 proc. firm z branż budowlanej i przemysłowej oraz 30 proc. z usługowej przyznało, że trudności w znalezieniu pracowników stanowią barierę dla rozwoju ich przedsiębiorstwa. Sześć lat temu ten wskaźnik we wszystkich tych grupach nie przekraczał pięciu procent. Biorąc pod uwagę tę zmianę, nie powinny nas dziwić kampanie billboardowe Lidla czy plakaty z zadowoloną załogą na każdej stacji benzynowej. To odpowiedź na realny problem z zatrudnieniem i utrzymaniem pracowników również w tej grupie.
Z tego też powodu, zastanawiając się nad tematem naszego najbliższego spotkania w ramach 24/7Talks, podjęliśmy decyzję, że skupimy się właśnie na działaniach EB skierowanych do pracowników tzw. niższego szczebla. W pierwszej kolejności będziemy zastanawiać się nad potrzebami tych pracowników. Na ile komunikaty, które kierujemy do przyszłych menedżerów naszej firmy i do osób zatrudnionych w naszej fabryce powinny być różne. Co zrobić, żeby zmniejszyć retencję w obu tych grupach. Na tym skupi się Monika Hryniszyn, prezentując wyniki badań prowadzonych przez Randstad.
Co ciekawe, tych różnic pomiędzy grupami nie ma aż tak dużo, jak by nam się na pierwszy rzut oka zdawało. Dlatego też nasza druga prelegentka – Anna Macnar z HRM Institute – opowie o potrzebie budowania całościowych strategii employerbarndingowych, które są niezbywalną częścią tworzenia zintegrowanej marki. Jako pracodawca nie możemy w komunikować różnych wartość naszym klientom i potencjalnym pracownikom – te działania powinny wynikać ze spójnej wizji.
Następnie jak takie zintegrowane podejście wygląda w praktyce i czy warto podejmować trud tworzenia strategicznych podwalin do kampanii pozycjonujących firmę jako pracodawcę, opowie Tomasz Polewczyński na przykładzie kampanii „Witamy w McDonald’s”. W skrócie też omówimy odsłonę instagramową tej kampanii, którą zaprezentuje Hanna Czacharowska z 24/7Communication.
Drugim przykładem bardzo dobrze przygotowanej kampanii będzie „Kierunek Toyota”, którą zaprezentują Emilia Rystwiej-Sielak i Marcin Szczebleski. Tym razem skupimy się na bardzo konkretnym wyzwaniu rekrutacyjnym w jednej z fabryk Toyoty, która zlokalizowana jest na bardzo konkurencyjnym rynku okolic Wrocławia.
To wszystko już w najbliższy piątek 29 marca w czasie spotkania 24/7Talks. Bardzo się cieszymy, że nasi klienci oraz najlepsi eksperci na rynku EB zdecydowali się z nami wspólnie dyskutować na temat największych wyzwań stojących przed pracodawcami.
Szczegóły i zapisy na spotkanie na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
Marta Jechna, Group Account Manager w 24/7Communication