O kolejnych kontrowersjach wokół kampanii promocyjnej Śląska można przeczytać w lokalnym wydaniu Gazety Wyborczej. Hasło kampanii – „Śląskie. Pozytywna energia” – zostało wymyślone przez firmę Eskadra. Akcja rozpocznie się we wrześniu, a „poprowadzi ją firma, która zostanie wyłoniona w przetargu, Urząd Marszałkowski zapłaci za druk billboardów, plakatów, ulotek, katalogów, emisję reklam”.
W artykule przytoczono wypowiedź Bohdana Dzieciuchowicza, specjalisty PR, który uważa, że kampania rozpocznie się w wyjątkowo niekorzystnym momencie: „Zostały uwolnione ceny prądu i wszystkie koncerny energetyczne będą zabiegały o klientów. Oczywiście mowa będzie o energii. Dla hasła promującego nasz region to fatalny zbieg okoliczności. Wszyscy będą kojarzyć energię z elektrycznością, a nie z atrakcjami Jury czy Jasnej Góry”. (psp)