piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomości„Enjoy & respect Florence” – zachęcają władze miasta w najnowszej kampanii

„Enjoy & respect Florence” – zachęcają władze miasta w najnowszej kampanii

8 maja 2024 roku ruszyła kampania skierowana do turystów „Enjoy & respect Florence”, która jest częścią projektu włoskiego Ministerstwa Turystyki o nazwie „Major Italian Destinations for Sustainable Tourism”. Został on wprowadzony przez Florencję we współpracy z Fondazione Destination Florence. Celem akcji jest informowanie odwiedzających o mądrych wyborach i działaniach, które prowadzą do bardziej świadomego i zrównoważonego doświadczania miasta.

Organizatorzy kampanii podkreślają, że każdego dnia do miasta przybywają tysiące turystów w celu podziwiania jego dziedzictwa artystycznego i kulturowego. Te walory które sprawiły, że Florencja jest sławna na całym świecie. Ponadto, w 1982 roku jej historyczne centrum zostało wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO ze względu na jego „wyjątkową uniwersalną wartość”. 

Akcja ma pomóc w podniesieniu jakości doświadczeń odwiedzających przy zachowaniu tożsamości miasta. Władze chcą, aby osoby przyjeżdżające do Florencji mogły stać się bardziej świadome swojego wpływu na funkcjonowanie miasta.

„Podczas gdy na pierwszy rzut oka Florencja wygląda jak skansen, zatrzymaj się na chwilę, a przekonasz się, że jest to żywy, oddychający organizm składający się z ludzi i miejsca, wieków historii i tradycji. Jako taka, Florencja musi być traktowana z troską” – czytamy na stronie internetowej kampanii. 

Władze Florencji przygotowały wskazówki dla odwiedzających, którymi powinni się kierować podczas zwiedzania. Do ich przekazania wykorzystano „specjalnych ambasadorów”, wśród których są m.in. będący symbolem miasta lew, malarz i wynalazca Leonardo da Vinci, poeta Dante Alighieri czy rzymski bóg wody Neptun. 

Źródło: enjoyrespectfirenze.it

Dante Alighieri zachęca turystów, aby „podarowali sobie boską nagrodę” i „wybrali lokalne rzemiosło i tradycyjną żywność”, a Neptun zaleca „korzystanie z publicznych fontann wody”. Leonardo da Vinci wspomina natomiast, aby odwiedzający „odkrywali nowe ruchy” i „zwiedzali Florencję pieszo, rowerem lub autobusem”. 

Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na stronie. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj