Niezależne agencje z siedmiu krajów europejskich stworzyły sieć specjalizującą się w komunikacji marek z branż cyfrowej i technologicznej. Agencja z Polski, która jest członkiem kolektywu, to Profeina.
Oprócz polskiej firmy do kolektywu dołączyły agencje z Danii (Kemp & Kjær), Francji (Com’I/O), Niemiec (m3 PR), Portugalii, Hiszpanii (Canella PR) i Wielkiej Brytanii (MUSTARD PR).
Współpraca agencji z różnych państw ma umożliwić firmom rozszerzanie swojej działalności na wybrane kraje europejskie. Enterie Collective zapewni im całościową obsługę komunikacyjną. Swoje usługi sieć kieruje do startupów i firm technologicznych – zarówno tych polskich, które planują europejską ekspansję, jak i zagranicznych, które chcą wejść do Polski.
„Nasza inicjatywa wzięła się z zapytań naszych klientów, którzy po osiągnięciu sukcesów na lokalnym rynku, chcieli się nadal rozwijać poza granicami kraju. Kilkukrotnie i z różnym efektem prowadziliśmy działania na zagranicznych rynkach z Polski, jednak zdecydowaliśmy się postawić na lokalnych partnerów, którzy najlepiej znają specyfikę swoich rynków” – wyjaśnia Magdalena Górak, dyrektorka zarządzająca agencji Profeina oraz pomysłodawczyni Enterie Collective.
Kolektyw oferuje takie usługi jak: analiza rynków i konkurencji, badanie lokalnych trendów, nawyków, preferencji i zachowań klientów, przygotowanie lub dostosowanie strategii komunikacji do lokalnej specyfiki, budowanie relacji z mediami i influencerami czy prowadzenie mediów społecznościowych.
Agencje, które tworzą sieć, zostały wybrane na podstawie doświadczenia we współpracy z firmami z branż cyfrowej i technologicznej. Firmy, które są członkami kolektywu, współpracowały ze sobą np. podczas prowadzenia działań dla tego samego klienta na różnych rynkach.
Profeina korzysta z danych Instytutu Monitorowania Mediów. (mb)