piątek, 21 marca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościEstée Lauder z nową strategią marketingową. Firma planuje zwiększenie wydatków na reklamę

Estée Lauder z nową strategią marketingową. Firma planuje zwiększenie wydatków na reklamę

Amerykański koncern kosmetyczny Estée Lauder przedstawił wyniki finansowe za drugi kwartał 2025 roku oraz ogłosił nową strategię marketingową „Beauty Reimagined”. Do zaplanowanych przez firmę działań należą m.in. redukcja zatrudnienia czy zwiększenie kanałów pozwalających na dotarcie do konsumentów. Jest to odpowiedź koncernu na spadki sprzedaży.

W lutym 2025 roku Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny koncernu Estée Lauder Companies, przedstawił nową „śmiałą wizję strategiczną” o nazwie „Beauty Reimagined”, która ma na celu „przywrócenie zrównoważonego wzrostu sprzedaży i osiągnięcie solidnej rentowności operacyjnej na poziomie dwucyfrowym w ciągu kilku najbliższych lat”. „Znacząco transformujemy nasz model operacyjny, aby stał się bardziej efektywny, szybszy i bardziej elastyczny, podejmując zdecydowane działania na rzecz poszerzenia zasięgu wśród konsumentów, wprowadzania przełomowych innowacji oraz zwiększania inwestycji skierowanych do konsumentów, aby lepiej uchwycić wzrost i napędzać rentowność” – przekazał dyrektor generalny.

Zaprezentowana strategia marketingowa ma pomóc Estée Lauder w odwróceniu tendencji spadkowej. Jak pokazują wyniki finansowe, firma nie radzi sobie najlepiej. Nadal odczuwa skutki pandemii, zmagając się ze słabym popytem na luksusowe perfumy czy produkty do makijażu. Koncern ma także dużą konkurencję, która nie pomaga w osiąganiu lepszych wyników.

Z analizy wynika, że w 2024 roku najlepiej radziła sobie kategoria perfum, która zafundowała Estée Lauder wzrost sprzedaży o 2 proc. Główną zasługą takiego wyniku są marki Le Labo i Jo Malone London. Produkty do makijażu oraz pielęgnacji skóry i włosów notowały natomiast ciągłe spadki. Przyczyn takiego stanu rzeczy koncern dopatruje w braku obecności firmy na dużej liczbie rynków oraz korzystaniu z ograniczonej liczby kanałów pozwalających na dotarcie do konsumentów.

Wśród głównych założeń strategii „Beauty Reimagined” znajdują się m.in. umieszczenie konsumentów w centrum działalności firmy i szybkie rozszerzenie obecności portfolio w kanałach, na rynkach, w mediach i w przedziałach cenowych preferowanych przez odbiorców, wprowadzanie przełomowych innowacji w różnych przedziałach cenowych luksusowych produktów, zwiększenie wydatków na widoczną reklamę, optymalizacja programów marketingowych i eliminacja działań o niskiej rentowności, a także rozszerzenie „Planu Odzyskiwania Zysków i Wzrostu”.

Estée Lauder przewiduje również zmiany w strukturach firmy. Zgodnie z założeniami, pracę w koncernie straci od 5 do 7 tys. pracowników. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj