W sieci wystartował właśnie autorski projekt Ewy Hope i Anny Adamus-Matuszyńskiej, który w założeniu ma być początkiem dyskusji nad etyką w polskim public relations. Na stronie Etycznypr.pl znajdziemy blog oraz forum do dyskusji.
Dr Ewa Hope jest kierownikiem Studium Podyplomowego Public Relations Wydziału Zarządzania i Ekonomii na Politechnice Gdańskiej, zaś Anna Adamus-Matuszyńska prowadzi wykłady na temat public relations public relations na Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Stąd podtytuł bloga – „PR północ – południe”.
„Pomysł powstawał w naszej głowie od dwóch lat – mówi Ewa Hope – jestem bardzo optymistycznie do niego nastawiona, mam nadzieję, że będzie to początek większej dyskusji.” Przedstawiciele branży na każdym kroku podkreślają, że PR w Polsce jest etyczny, problemem są jedynie sporadycznie występujące czarne owce. Czy taka dyskusja jest w ogóle potrzebna dopytywaliśmy. „Nie ulega wątpliwości!” – odpowiada natychmiast Hope. „Problemem jest zarówno edukacja jak i praktyka, niestety w polskim PR co innego się robi, a co innego mówi. To także trochę wina naszych przywar narodowych” – wyjaśnia. Autorki zmieściły więc na swoim blogu manifest, w którym prezentują ogólne zasady dotyczące rynku PR w Polsce. Jednak zdają sobie sprawę, że jest to raczej zbiór pobożnych życzeń.
Czy uda się zapoczątkować większą dyskusję? Czas pokaże. Na razie forum przez tydzień zgromadziło cztery wypowiedzi. Swój głos oddał już m.in. Michał Sobiło, dyrektor w Imago Public Relations: „Raz jeszcze gratuluję pomysłu. Mam nadzieję, że będzie początkiem do wyjścia z dyskusją na temat etyki w PR do szerszej grupy odbiorców – tych, którzy nie są specjalistami, ale chcą/muszą wykorzystywać PR w swojej działalności”. (bs)