Dwie trzecie firm nie przeprowadza szkoleń na temat etyki dla swoich pracowników – wynika z badania International Association of Business Communicators Research Foundation. Raport „The Business of Truth: A Guide to Ethical Communication” został stworzony na podstawie wywiadów, w których wzięło udział ponad 1800 specjalistów od komunikacji z całego świata. Większość respondentów przyznała, że kwestie etyki menadżerskiej są kluczowe przy podejmowaniu decyzji biznesowych. Jednak aż 65% ankietowanych nie zostało przeszkolonych przez pracodawcę w tej dziedzinie. Z badania wynika, że również na uczelniach etyka nie jest zagadnieniem, do którego przykłada się szczególną wagę (70% pytanych uczestniczyło w kursie etyki na podstawowym poziomie lub wcale).
„W czasie, gdy mamy do czynienia z tak wieloma skandalami w korporacjach kluczowe jest, aby pracodawcy łączyli naukę filozofii etyki (dlaczego etyka jest ważna) z regularnymi, praktycznymi szkoleniami na ten temat (w jaki sposób postępować etycznie w codziennej pracy)” – mówi Kellie Garrett, przewodnicząca IABC Research Foundation.