Interactive Advertising Bureau Polska opracowało Kodeks Etyczny SEO (Serach Engine Optimization). Dokument ten jest zbiorem zaleceń, mających na celu zdefiniowanie standardów jakościowych i etycznych działań prowadzonych przy pozycjonowaniu stron internetowych. Specjaliści SEO optymalizują witryny internetowe swoich klientów i ułatwiają w ten sposób dotarcie do nich określonym grupom internautów. Kodeks Etyczny SEO ma na celu stworzenie standardów i wysokiej jakości usług w zakresie pozycjonowania stron internetowych. „Przestrzeganie zasad zawartych w kodeksie nie jest obowiązkowe, jednak potwierdza uczciwe postępowanie wobec Klienta i pozostawanie w całkowitej zgodzie z regulaminami wyszukiwarek oraz innych podmiotów związanych z SEO. Mamy nadzieję, że popularyzacja kodeksu przyczyni się do budowania profesjonalizmu polskich usług internetowych” – powiedział Dominik Kaznowski, Wiceprezes Zarządu IAB Polska. Wśród najważniejszych zasad kodeksu znajdują się: przestrzeganie regulaminów wyszukiwarek oraz katalogów stron, przestrzeganie przepisów prawa autorskiego, nakaz przedstawiania wyłącznie prawdziwych informacji o własnych umiejętnościach i doświadczeniu w zakresie pozycjonowania stron, nakaz równorzędnego traktowania bezpośrednio konkurujących ze sobą klientów, nakaz ujawniania metodologii pozycjonowania na każde życzenie klienta, etc. Jednocześnie IAB Polska zdefiniowało techniki uznane za nieetyczne w pozycjonowaniu stron internetowych. Ich wykorzystywanie w obrębie serwisu może przyczynić się do jego trwałego usunięcia z bazy danych wyszukiwarki lub katalogu przestrzegającego wytycznych kodeksu.