niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościEtyka w polskim biznesie

Etyka w polskim biznesie

„Pojęcie etyki w biznesie staje się w Polsce coraz popularniejsze” – czytamy w miesięczniku Eurofirma. „Niestety znacznie częściej słyszy się o etyce w znaczeniu negatywnym, przy okazji różnego rodzaju afer, których z czasem wciąż przybywa” – zauważa autorka artykułu. Właściciele firm są zaś coraz bardziej świadomi tego, że dobry wizerunek pomaga nie tylko w zdobyciu, ale także w utrzymaniu klientów i w budowaniu długotrwałego sukcesu.
„Strategie oparte na maksymalizacji zysku coraz częściej wypierane są przez strategie oparte na budowaniu pozytywnych i długotrwałych relacji z otoczeniem” – pisze Anna Charyło. Dlatego przedsiębiorcy starają się, aby ich interesy były prowadzone w sposób etyczny. Jednak w tworzeniu odpowiedniej infrastruktury w Polsce niezbędne jest zaangażowanie rządu. Pierwszym jego działaniem było wprowadzenie ustawy „O swobodzie działalności gospodarczej”, w której znalazły się dwa artykuły (art. 17 i art. 18) o uczciwej konkurencji, poszanowaniu dobrych obyczajów i o moralności publicznej.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj