Dziennikarze krytykują komunikację dotyczącą startu Euro 2012 w Polsce. „»Jeszcze nie możemy tego zdradzić«. To stwierdzenie padało najczęściej podczas wczorajszej konferencji prasowej, zorganizowanej przez przedstawicieli spółki Euro 2012 Polska. Po co więc zaproszono dziennikarzy? ” – napisała Katarzyna Fertsch na łamach dziennika Polska Głos Wielkopolski.
Dziennikarka odnotowuje wprawdzie, że organizatorzy podali kalendarium na najbliższe miesiące, Jednak poza tym żadne szczegóły nie padły. Juliusz Głuski, rzecznik prasowy spółki, tłumaczy całą sytuację wymogami UEFA, która jako właściciel mistrzostw decyduje o tym, kiedy można je zdradzać.
Reporterów zainteresowała zwłaszcza sprawa oficjalnej maskotki mistrzostw. Wiadomo jedynie, że produkcją zajmie się wytwórnia Warner Bross (ta sama, która stworzyła postać m.in. Królika Bugsa, czy Strusia Pędziwiatra.) i że będzie łączyła elementy kultury polskiej i ukraińskiej. Konkrety zostaną przedstawione w listopadzie. (bs)