Organizacja finałów piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku jest szansą na poprawę wizerunku Polski, zwłaszcza, że nasz kraj zamierza odwiedzić bardzo duża grupa turystów z zachodniej Europy – pisze Piotr Skwirkowski na łamach Gazety Wyborczej.
Taką nadzieję ma także cytowany w artykule Marcin Herra, prezes spółki PL.2012 odpowiedzialnej za nasze przygotowania do Euro. Zaznaczył on, że „poprzez modernizację infrastruktury, doskonałą organizację turnieju, działania wizerunkowe oraz aktywizację społeczną uzyskamy efekt w postaci pożądanej zmiany wizerunku naszego kraju w Europie”.
Jak zaznacza autor artykułu, powołując się na wyniki badań przeprowadzonych przez TNS OBOP, Polskę zamierza odwiedzić kilkanaście procent Francuzów, Brytyjczyków, Niemców. I to mimo niekorzystnych stereotypów, nadal utrzymujących się na zachodzie Europy.(ks)