Media masowe w dalszym ciągu będą miały znaczenie w kreowaniu opinii publicznej. Europejskie firmy i organizacje nie wykorzystują jednak ich w pełni przy planowaniu swoich działań – wynika z badania European Communication Monitor 2015.
Wyniki ECM pozwalają przyjrzeć się bliżej temu, jak na przestrzeni lat rozwinęła i rozwija się europejska branża PR. Zdaniem ponad 46 proc. specjalistów z Europy Wschodniej media masowe w ciągu najbliższych trzech lat będą miały znaczenie w kreowaniu opinii publicznej. Respondenci jeszcze większą rolę przypisują mediom interaktywnym. Oprócz fan page’y dużą rolę ich zdaniem odgrywają strony korporacyjne, kanały YouTube. Widzą także potrzebę prowadzenia zintegrowanej komunikacji. Dotyczy to nie tylko odpowiedniego połączenia jej ze strategią biznesową, ale przede wszystkim wykorzystania narzędzi tradycyjnych i internetowych.
Autorzy raportu zwracają także uwagę na to jak w różny sposób korporacje i agencje PR oceniają wzajemną współpracę. W opinii przedstawicieli firm agencje nie znają w pełni zakresu ich obowiązków. Specjaliści po stronie agencji wskazują jednak, że częstą przyczyną niepowodzeń są niejasno sprecyzowane oczekiwania ich klientów.
Metodologia:
W badaniu European Communication Monitor 2015 wzięli udział PR-owcy z 41 krajów z całej Europy, w tym przedstawiciele polskich firm. 44 proc. z nich stanowili CEO generalni agencji lub dyrektorzy ds. komunikacji. 27,2 proc. ankietowanych to menedżerowie odpowiedzialni za komunikację wewnętrzną. Osoby na stanowiskach konsultanckich stanowiły 22,7 proc. (mw)