Co czwarty respondent badania European Trusted Brands zadeklarował, że ufa dziennikarzowi Kamilowi Durczokowi. W przypadku osób z innych profesji wyniki były zdecydowanie gorsze. Wśród aktorów zwyciężył Janusz Gajos (wskazało go 9 proc. respondentów). W przypadku muzyków ankietowani najczęściej wymieniali Krzysztofa Pendereckiego (8 proc.). Wśród sportowców wygrał Adam Małysz. Ufa mu 18 proc. ankietowanych.
Poza Małyszem w kategorii sportowców najczęściej wymieniano także Justynę Kowalczyk (16 proc.) i Tomasza Majewskiego (8 proc.). Wśród dziennikarzy kolejne miejsca po Durczoku zajęli Piotr Kraśko (11 proc.), Krzysztof Ziemiec (8 proc.) i Tomasz Lis (7 proc.). Poza Pendereckim wśród muzyków najczęściej wymieniano Pawła Kukiza (4 proc.) oraz Kazika Staszewskiego, Zbigniewa Wodeckiego, Grzegorza Markowskiego, Kamila Bednarka i Piotra Rubika (3 proc.). Autorzy badania pytali także o zaufanie do przedsiębiorców. W tej kategorii zwyciężył Jan Kulczyk (24 proc.), przed Romanem Kluską (8 proc.) i Zygmuntem Solorzem-Żakiem (7 proc.).
Co ciekawe, lepsze wyniki niż większość wymienionych osób osiągnął Bronisław Komorowski. 14 proc. ankietowanych zadeklarowało, że ufa prezydentowi Polski. Dalsze miejsca wśród polityków zajęli Ryszard Kalisz (13 proc.) oraz premier Donald Tusk (12 proc.).
Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna czternasta już edycja badania została przeprowadzona w 10 krajach: Austrii, Finlandii, Francji, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rumunii, Rosji, Słowenii oraz Szwajcarii. Wzięło w nim udział 17 676 respondentów.
Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak zaznaczają autorzy, próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.