Wiadomo już, kto powalczy o budżet ogólnopolskiej kampanii komunikacyjnej Europejskiego Roku Wolontariatu 2011 w Polsce szacowany na ok. 360 tys. zł. Zwycięska agencja zajmie się promocją wartości wolontariatu – czyli „kreowaniem mody na wolontariat”.
Do przetargu stanęło osiem firm: Fabryka Komunikacji Społecznej, Ecorys, Meritum PR, Link PR, MKowalczyk, SG24, Quattro Por Quattro oraz konsorcjum DSK wspólnie z Value Media. Kryterium wyboru podmiotu stanowi cena oraz koncepcja kreatywna kampanii wraz ze szczegółowym opisem sposobu realizacji przedmiotu zamówienia. Najkorzystniejszą ofertę, jeżeli chodzi o cenę, złożyła MKowalczyk, która zadeklarowała koszty w wysokości 228 tys. zł. Oferty sprawdza obecnie komisja przetargowa.
Podmiot, z którym resort podpisze umowę, będzie odpowiadać za zorganizowanie i przeprowadzenie akcji realizowanych pod hasłem Europejskiego Roku Wolontariatu, który Komisja Europejska ogłosiła we wszystkich krajach członkowskich. Celem kampanii jest kreowanie pozytywnego wizerunku wolontariatu i wolontariusza (w aspekcie krajowym i międzynarodowym) oraz promowanie dobrych praktyk i wzorców zachowań. Działania mają być przeprowadzone w Internecie, na nośnikach reklamy zewnętrznej oraz na materiałach POS. Do zadań zwycięskiego podmiotu będzie należeć także opracowanie strategii mediowej, przeprowadzenie kampanii social media, przygotowanie materiałów promocyjnych, kampanii PR dla kluczowych wydarzeń w ramach Roku, seminariów i konferencji. Początek kampanii planowany jest na pierwszą połowę br. (es)