niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościEuropejskie start-upy mogą już zgłaszać się do programu Facebook Accelerator: Commerce

Europejskie start-upy mogą już zgłaszać się do programu Facebook Accelerator: Commerce

Ruszyły zapisy do programu Facebook Accelerator: Commerce. Jest to inicjatywa, w ramach której serwis społecznościowy zapewni start-upom wirtualne szkolenia, mentoring, wsparcie w czasie pandemii oraz umożliwi nawiązywanie współpracy z innymi firmami z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

Jak czytamy w informacji prasowej, w czasie pandemii koronawirusa coraz większa liczba firm rozwija swoją działalność w internecie. W badaniu przeprowadzonym przez Facebooka we współpracy z Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju i Bankiem Światowym 42 proc. polskich firm działających na Facebooku wskazało, że sprzedaż online odpowiada za ponad jedną czwartą ich obrotów. Dlatego też obecnie jeszcze ważniejsze są elementy takie jak dostęp do intuicyjnych rozwiązań czy zapewnienie pozytywnego doświadczenia klienta w handlu elektronicznym – zwraca uwagę portal społecznościowy.

„Według raportu »State of Small Business«, który przygotowaliśmy razem z Bankiem Światowym i OECD, aż 63 proc. działających polskich firm na Facebooku odnotowało mniejsze obroty niż przed rokiem. Chociaż 64 proc. z nich optymistycznie patrzy w przyszłość, to odbudowa i ożywienie gospodarcze nie będzie możliwe bez odpowiedzi na wyzwania, które przyniosła pandemia. Dlatego wspieranie nowych narzędzi cyfrowych, które ułatwiają małym i średnim firmom kontakt z klientami w nowych okolicznościach, ma dla nas obecnie szczególne znaczenie” – mówi Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce.

Czytaj więcej: Facebook sprawdził, jak na małe i średnie firmy wpłynęła pandemia

W tej edycji programu Facebook pomoże firmom rozwijać działalność w sieci. Poruszone zostaną tematy takie jak łatwe zarządzanie katalogami w oparciu o sztuczną inteligencję czy sprzedaż produktów online z wykorzystaniem nowych technologii – np. rozszerzonej rzeczywistości.

Program prowadzony będzie w całości wirtualnie przez 12 tygodni. Zostanie do niego wybranych 30 startupów z regionu EMEA. Firmy te, oprócz udziału w internetowych sesjach, poznają partnerów z globalnej sieci Facebook Accelerator, aby wspierać współpracę i wymianę wiedzy.

„Pandemia COVID-19 jasno pokazała, jak istotne są małe firmy i start-upy dla naszych gospodarek i społeczności. Cieszymy się, że możemy otworzyć nabór w regionie EMEA do Commerce Accelerator – wirtualnego programu, który umożliwi międzynarodową współpracę z zespołami Facebooka. Mamy nadzieję, że zdołamy pomóc dobrze zapowiadającym się firmom w rozwoju innowacyjnych rozwiązań dla handlu. To wyjątkowo ważne, ponieważ w czasach pandemii coraz więcej firm każdej wielkości wzmacnia swoją obecność w Internecie” – mówi Viktoria Ruubel, dyrektor Platform Partnerships EMEA w Facebooku.

Do programu można zgłaszać się za pośrednictwem strony facebookacceleratorcommerce.splashthat.com. Po ukończeniu programu uczestnicy stają się członkami globalnej sieci jego absolwentów. Facebook zaznacza, że dzięki wirtualnej formie będzie mógł dotrzeć do firm w miejscu ich działalności i przeszkolić więcej osób niż w formie tradycyjnej, stacjonarnej. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj