czwartek, 26 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościEwolucja wizerunku „made in China”: od kiczu do zaawansowanych technologii

Ewolucja wizerunku „made in China”: od kiczu do zaawansowanych technologii

„Jeszcze kilka lat temu na pytanie o to, z czym kojarzy się nam marka »Madę in China«, jednymi z pierwszych przychodzących na myśl odpowie­dzi były takie określenia, jak »tanie«, »marne jakościowo«, »wszechobecne«” – pisze na łamach magazynu Brief Dominika Bulska.

Autorka powołuje się na raport „Made in China Report” agencji FutureBrand. Zawiera on tezę, że gospodarka Chin opiera się nie tylko na produkcji, ale także w coraz większym stopniu na wiedzy. Z Państwa Środka pochodzą m.in. producenci sprzętu telekomunikacyjnego Huawei, Lenovo, Xiaomi, Yulong i ZTE.

„Gdy mowa o budowaniu silnych marek mających potencjał budowania wizerun­ku Chin za granicą, tym, co szczególnie przemawia na korzyść tego ogromnego kraju, są umiejętności chińskich pracow­ników, którzy od wielu lat specjalizują się w wykonywaniu najbardziej luksuso­wych produktów na świecie” – czytamy. Autorka przytacza przykłady smartfonów Apple i torebek Prady, które produkowane są właśnie w Chinach.  (ks)

Brief, Chińskie, czyli jakie?, Dominika Bulska, 01.12.2014

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj