Fabryka Komunikacji Społecznej wygrała przetarg ogłoszony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej na przygotowanie i realizację ogólnopolskiej kampanii promującej aktywność obywatelską w ramach Europejskiego Roku Wolontariatu.
W przetargu wzięło udział siedem innych firm: Ecorys, Meritum PR, Link PR, MKowalczyk, SG24, Quattro Por Quattro oraz konsorcjum DSK wspólnie z Value Media. Fabryka została wybrana, mimo że najkorzystniejszą ofertę, jeżeli chodzi o cenę, złożyła MKowalczyk, która zadeklarowała koszty w wysokości 228 tys. zł. Decydujacą kwestią okazały się jednak oceny za koncepcję kreatywną kampanii: MKowalczyk otrzymała tylko 18,50 pkt, podczas gdy Fabryka Komunikacji aż 33,75. W ogólnej klasyfikacji oferta Fabryki zyskała najwyższą ocenę punktową, wynoszącą 89,82 pkt.
Agencja zajmie się opracowaniem strategii komunikacji, kreacją i produkcją ATL i BTL oraz zakupem mediów. Pierwsza odsłona kampanii internetowej i outdoorowej rozpocznie się w maju, kolejna planowana jest na wrzesień.
Kampania będzie prowadzona równolegle w krajach Unii Europejskiej. (es)