Facebook zapowiedział podjęcie działań mających zapewnić użytkownikom dostęp do wiarygodnych informacji na temat zmian klimatu i zwalczających fake newsy dotyczące tego zagadnienia.
Portal podkreśla, że kwestia zmian klimatycznych jest ważna dla społeczności serwisu, co pokazała ankieta przeprowadzona na początku roku. Wynika z niej, że ponad 60 proc. osób chce otrzymywać więcej informacji na ten temat.
Platforma społecznościowa ogłosiła więc nowe działania, które mają pomóc społeczności zaangażować się w tematy związane z klimatem i zapewnić jej dostęp do wiarygodnych informacji przy jednoczesnym ograniczeniu fałszywych treści.
Jednym z kroków Facebooka będzie rozbudowa centrum nauki o klimacie. Po roku od uruchomienia centrum informacji o klimacie zmienia się jego nazwa, dodane zostają także takie funkcje jak quizy, pozwalające sprawdzić wiedzę na temat zmian klimatu oraz narzędzie zapewniające ludziom informacje o kryzysach związanych z klimatem, np. z pożarami. Działania mają na celu lepsze informowanie i angażowanie ludzi w zagadnienia dotyczące klimatu.
W porozumieniu z ekspertami ds. komunikacji klimatycznej z Yale Program on Climate Change Communication, University of Cambridge i Monash University, serwis dodaje również nowe fakty do sekcji Facts About Climate Change w centrum nauki o klimacie, takie dotyczące m.in. poziomu mórz czy sposobu, w jaki naukowcy przewidują zmiany we wzorcach klimatycznych.
Serwis Zuckerberga zapowiada także zwiększanie liczby wiarygodnych informacji o zmianach klimatu. Platforma zainwestuje milion dolarów w nowy program dotacji na rzecz klimatu, tworzony we współpracy z International Fact Checking Network, aby wesprzeć organizacje walczące z dezinformacją klimatyczną.
Facebook począwszy od Tygodnia Klimatu (20-26 września), będzie też zwracać uwagę na twórców, którzy w aplikacjach firmy podnoszą świadomość na temat zmian klimatycznych. Opublikowane zostaną także filmy na temat zrównoważonego rozwoju żywności. (mb)