Facebook ogłosił listę zwycięzców czwartej edycji konkursu Facebook Awards. Polska agencja DDB&tribal Warszawa zdobyła nagrodę Gold Award w kategorii Media Strategy za kampanię #KISSaLOT – THE WORLD UNDER THE MISTLETOE, zrealizowaną dla Polskich Linii Lotniczych LOT.
Blue Award, czyli nagrodę główną, otrzymała agencja Leo Burnett za kampanię Always’ Like a Girl stworzoną dla Procter&Gamble. Nagroda Blue For Good Award, przyznawana za kampanie charytatywne lub tworzone dla organizacji non-profit, trafiła do twórców ALS Ice Bucket Challenge.
W konkursie Facebook Awards wyróżnione zostają najbardziej kreatywne kampanie zrealizowane na Facebooku i Instagramie w poprzednim roku. Do tegorocznej edycji napłynęło ponad 2700 zgłoszeń ze 160 krajów. Liczba państw, które wzięły udział w konkursie, wzrosła dwukrotnie w porównaniu z zeszłoroczną edycją. Całkowita liczba zgłoszeń wzrosła natomiast o 49 proc.
Zgłoszenia do Facebook Awards odzwierciedlają zmiany zachodzące w serwisie i wśród jego użytkowników. Główna tendencją jest wzrost konsumpcji treści wideo i wykorzystania urządzeń mobilnych. Wśród zgłoszonych projektów, 70 proc. opierało się właśnie na materiałach wideo. O 35 proc. wzrosła liczba zgłoszeń kampanii na Instagramie. W budowaniu wizerunku marki Facebook stał się kluczową platformą, a Instagram wykorzystywany jest do kreatywnej komunikacji.