Już po raz piąty jurorzy wybiorą najlepsze kreacje, jakie pojawiły się na Facebooku.
Jakie czekają nas nowości?
Po pierwsze umiędzynarodowienie konkursu. W praktyce oznacza to, że od tego roku podmioty z wszystkich krajów będą miały możliwość pokazania swoich prac w ramach regionu, z którego pochodzą.
Z każdego regionu zostaną także wybrani lokalni dyrektorzy kreatywni, którzy wejdą w skład jury oceniającego zgłoszenia regionalne. W dalszym etapie zwycięzcy każdego głosowania regionalnego wezmą udział w głosowaniu na poziomie globalnym.
Po raz pierwszy w ramach Facebook Awards wybrani zostaną reklamodawcy firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
W piątej edycji konkursu pojawią się także roszerzone kategorie, takie jak:
„Best Use Of Facebook Family Of Brands” (przyznawane najbardziej kreatywnym i oryginalnym, najlepiej wykonanym konceptom kampanii na Facebooku i/lub Instagramie), „Innovation” (przyznawane kreacjom nie tylko atrakcyjnym, ale i angażującym odbiorców w niespotykany dotąd sposób)
„Small Business” (przyznawane działaniom, które zwróciły uwagę lokalnych odbiorców i, dzięki kreatywności na Facebooku i Instagramie, pozwoliły zamienić ją w efekty biznesowe), „Social For Good” (przyznawane kampaniom organizacji charytatywnych/non-profit, które w kreatywny sposób podniosły świadomość i doprowadziły do zmian w określonych postawach społecznych za pośrednictwem Facebooka i Instagrama)
„Integrated” (przyznawane kampaniom wykorzystującym Facebooka jako część większego, zintegrowanego zestawu platform mediowych.
Kiedy?
Tegoroczne głosowanie będzie się składać z trzech części. W kwietniu członkowie Facebook Creative Shop przejrzą otrzymane zgłoszenia i wybiorą uczestników konkursów regionalnych, w maju odbędą się głosowania regionalne, w ramach których wybrani zostaną zwycięzcy kategorii Best of APAC, LATAM, NA, oraz EMEA, a w czerwcu zwycięzcy konkursów regionalnych wezmą udział w głosowaniu globalnym, które odbędzie się w Nowym Jorku. W jego ramach Global Creative Council wybierze najlepsze kampanie w każdej z kategorii.
Przypomnijmy, że w zeszłym roku wśród zwycięzców znalazła się polska agencja – DDB&tribal Warszawa. Zdobyła nagrodę Gold Award w kategorii Media Strategy za kampanię #KISSaLOT – THE WORLD UNDER THE MISTLETOE, zrealizowaną dla Polskich Linii Lotniczych LOT.
Czytaj także: Facebook Awards 2015 rozdane. Polacy wśród zwycięzców