Facebook planuje wprowadzenie systemu automatycznego tłumaczenia treści publikowanych przez użytkowników – podaje portal thenextweb.com.
Jak czytamy, by ułatwić użytkownikom komunikację z odbiorcami na całym świecie, Facebook będzie automatycznie tłumaczyć wpisy i rozpowszechniać wiadomości w różnych językach. Odbiorcy zobaczą konkretny post w tym języku, który wybrali w ustawieniach lub w którym komunikują się zazwyczaj podczas swojej aktywności w serwisie – czytamy.
Dalej czytamy, że ta funkcja była dotąd dostępna dla marek i wydawców. Teraz Facebook chce wprowadzić ją dla użytkowników indywidualnych. Obecnie trwają testy nowego systemu – informuje portal. Autorzy będą mogli edytować przetłumaczony tekst, jeśli będą chcieli na przykład użyć słów potocznych lub dodać jakieś informacje – czytamy dalej.
Jeśli użytkownik napisze post w języku angielskim, a następnie zmieni język na hiszpański, zobaczą go tylko użytkownicy, którzy mają hiszpański ustawiony jako domyślny język. Jeżeli użytkownik zazwyczaj pisze posty po hiszpańsku, ale jego domyślny język jest inny, również zobaczy posty po hiszpańsku – czytamy. (mb)