Holenderski sąd uznał, że irlandzki odział Mety nie miał podstawy prawnej do przetwarzania danych użytkowników w Holandii w celu targetowania reklam na Facebooku – informuje techcrunch.com.
Stwierdzono, że firma w okresie od 1 kwietnia 2010 roku do 1 stycznia 2020 roku łamała prawo dotyczące prywatności, przetwarzając dane osobowe holenderskich użytkowników Facebooka w celach reklamowych bez ich zgody – czytamy. Dotyczyło to zarówno danych osobowych przekazywanych przez samych użytkowników, jak i danych pozyskiwanych przez Facebook Ireland przez śledzenie zachowań na platformie – dowiadujemy się.
Czytaj też: Meta ukarana za złamanie unijnych przepisów
Ponadto sąd uznał, że firma nie informowała odpowiednio użytkowników o udostępnianiu ich danych osobowych podmiotom trzecim – wskazuje źródło.
Jak czytamy dalej, sąd stwierdził również, że działania serwisu stanowiły nieuczciwą praktykę handlową. „Przeciętny konsument nie był w stanie podjąć świadomej decyzji” – napisano w orzeczeniu.
Liczba holenderskich użytkowników dotkniętych łamaniem prawa przez Metę wynosi około 10 mln – przekazuje źródło.
Meta odpowiedziała techcrunch.com i zapowiedziała, że złoży odwołanie. Firma dodała, że na platformie dostępne są: narzędzie „Kontrola prywatności” oraz zakładka „Zasady ochrony prywatności na Facebooku”, dzięki czemu użytkownicy mogą sprawdzić, jakie dane udostępniają i jakich ustawień mogą używać, aby to kontrolować – czytamy dalej. (bs)