niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook chce być narzędziem do komunikacji wewnętrznej w firmach

Facebook chce być narzędziem do komunikacji wewnętrznej w firmach

Facebook stara się być narzędziem dla firm, nie oferuje jednak nic innowacyjnego – czytamy w Bloomberg Businessweek Polska.

W styczniu portal pokazał nowe narzędzie skierowane do biznesu – Facebook At Work, gdzie znaleźć można notatki czy aktualizacje statusów trwających projektów. Nie ma reklam tam reklam, portal zapewnia też, że nie śledzi użytkowników ani nie łączy kont prywatnych ze służbowymi.

Jak czytamy, pojawiają się jednak wątpliwości, czy managerowie obdarzą zaufaniem serwis słynący z przesuwania granic prywatności użytkowników. Okazuje się też, że biznesowa wersja Facebooka może być spóźniona – Microsoft, Salesforce czy wiele start-upów od kilku lat tworzą firmowe portale społecznościowe. Facebook At Work nie oferuje też żadnych nowych funkcji, które wyróżniałyby narzędzie na tle konkurencji czy podstawowej wersji. Serwis nie rozwiązał też problemu „przeładowania informacyjnego”.

Nie dziwi fakt, że Facebook chce przejąć część rynku firmowych sieci społecznościowych. Wersja korporacyjna mogłaby stać się dodatkowym źródłem dochodu i pozwoliłaby „uspokoić” inwestorów zaniepokojonych spadającym tempem wzrostu liczby użytkowników. W ostatnich latach wzrosła grupa odbiorców takich portali, bo korporacje szukają sposobu komunikacji bardziej elastycznego i efektywnego niż e-mail. Jak pokazują dane Frost&Sullivan, w 2013 roku ponad 208 mln osób używało jakiejś platformy społecznościowej do pracy i prawie 90 proc. wybierało płatną subskrypcję.

Jak działa Facebook At Work? „Pracodawcy zakładają profile pracownicze, a posty są widoczne dla wszystkich użytkowników firmowej sieci” – czytamy. Można też tworzyć mniejsze zespoły projektowe lub porozmawiać z konkretną osobą. Jest również funkcja prywatnych i grupowych wiadomości oraz strumień aktualności dostosowywany przez algorytm Facebooka. Daniel Kraft, dyrektor generalny Sitrion, zauważa, że wybór informacji jest bardzo trudny, bo wyeliminowanie tych bezproduktywnych zmniejsza szansę, że ludzie będą chcieli do tej sieci należeć. John Hagel z Delloite podkreśla, że problemem wszystkich portali tej branży jest stworzenie pracownikom komfortowych warunków, w których nie baliby się poruszać tematów związanych z pracą czy zadawać pytań. Podkreśla też, że korporacyjne portale mogą przyczynić się do wzrostu produktywności. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj