Jak czytamy w thenextweb.com, Facebook rozmawia z wydawcami o przechowywaniu ich artykułów w serwisie. Taką formą współpracy z serwisem są zainteresowani m.in. New York Times, BuzzFeed oraz National Geographic.
Portal informuje że, przy nowym rozwiązaniu Facebook umieszczałby treści zamiast samych linków. Serwis chce przez to dłużej przytrzymać użytkowników na swojej stronie. Z kolei wydawcom ma to ułatwić dotarcie z wiadomością, której obecny sposób przekierowania za pomocą linków zajmuje czytelnikowi więcej czasu. Serwis Zuckerberga ze swojej strony oferuje też część pieniędzy z reklam przy wyświetlanych wiadomościach. Owen Williams, autor artykułu, zauważa jednak, że takie rozwiązanie przyniesie jednak więcej korzyści Facebookowi, bo wydawcy będą musieli zrezygnować z kliknięć w reklamy na swoich stronach i mogą być pozbawieni części informacji o swoich czytelnikach. (mw)