Przedsiębiorcy coraz chętniej zakładają na Facebooku fan page’a i…chwalą się tym w swoich reklamach, chcąc zwiększyć liczbę swoich fanów i zyski. Problem w tym, że Facebook.Inc nie wciska przy tego rodzaju inicjatywach przycisku „Lubię to” i chroni swój logotyp.
Charakterystyczne oznaczenia związane z portalem Facebook.com – niebieskie logo z białym napisem „Facebook”, niebieskie logo z literą „f” oraz przycisk Facebooka „Lubię to” z symbolem podniesionego do góry kciuka – podlegają ochronie prawnej jako zarejestrowane znaki towarowe lub utwory w rozumieniu prawa autorskiego. Jak informuje gazeta.prawna.pl, korzystanie z tych znaków, np. na swoich stronach internetowych, w wysyłanych do stałych klientów newsletterach oraz na plakatach i ulotkach, jest ograniczone. A przedsiębiorcy nie biorą tego pod uwagę i „wykorzystują przez to zasoby związane z marką Facebooka niezgodnie z licencjami udzielanymi przez Facebook Inc.”.Aby skorzystać legalnie z np. niebieskiego logo serwisu Zuckerberga, przedsiębiorca musi złożyć specjalny wniosek za pośrednictwem przedstawiciela Facebooka ds. biznesowych i uzyskać zgodę na takie działanie. Dodatkowa zgoda nie jest wymagana w przypadku logo „f” i przycisku „Lubię to”, ale pod warunkiem, że „są one wykorzystywane w zakresie, o którym mowa w licencjach udzielanych przez Facebook Inc.”.
Częsty błąd to zamieszczanie na różnych firmowych nośnikach reklamowych niebieskiego logo z białym napisem „Facebook”, w połączeniu z hasłem zachęcającym do „polubienia” fan page’a przedsiębiorcy. Podczas gdy właściwym do tego celu znakiem jest logo „f”, przy czym i tak w tym wypadku Facebook Inc. wymaga, aby kontekst, w którym znak jest wykorzystany, jasno informował, do jakiego działania związanego z portalem Facebook.com zachęca reklamodawca. Jest jeszcze kwestia rozmiaru – może być on dowolnie zmieniany, w zależności od potrzeb, ale „niedopuszczalne są jednak inne modyfikacje przedmiotowego logo (za wyjątkiem modyfikacji kolorów na czarno-biały, jeżeli rozpowszechnianie go w kolorze jest niemożliwe ze względów technicznych)”. Przycisk „Lubię to” może być natomiast używany w reklamach on-line tylko w połączeniu z wtyczką społecznościową „Like”. (es)