Facebook chce pokazywać jak najwięcej informacji o udostępnianych postach, szczególnie tych dotyczących kwestii politycznych, dlatego testuje nowe etykiety – podaje socialmediatoday.com. Dowiadujemy się, że mają one mówić m.in. o tym, czy konto dodające daną wiadomość jest stroną oficjalną, fanowską, czy satyryczną i jakiego typu treści publikuje.
Źródło: twitter.com/fbnewsroom
Czytamy, że alerty pojawią się pod tytułem strony w postach, co pozwoli na bezpośredni dostęp do dodatkowych informacji o wpisie. Aktualizacja może zmniejszyć ryzyko nieporozumień wśród odbiorców – pisze socialmediatoday.com.
Jak tłumaczy źródło, badania serwisu pokazują, że posty na Facebooku mogą wywoływać „wiele gorących debat, w których dużą rolę odgrywają błędne interpretacje internautów”. Czytamy, że „wszelkie dodatkowe informacje kontekstowe lub wyjaśniające” mogą w łatwy sposób „załagodzić niektóre niepotrzebne napięcia”.
Socialmediatoday.com zauważa też, że błędny odbiór wpisów na Facebooku doprowadza do podziałów społecznych, dlatego każde działanie zapobiegające temu zjawisku może być cenne dla użytkowników. (kd)