Od całkowitego zakazu do warunkowego przyzwolenia – tak zmienia się polityka Facebooka dotycząca reklam kryptowalut. Businessinsider.com.pl przypomina, że w styczniu 2018 roku pracownicy portalu Zuckerberga ogłosili zakaz promocji bitcoinów i innych kryptowalut, a także ICO i opcji binarnych. Teraz jednak mają zamiar wpuszczać część materiałów reklamowych – ich zgłaszający muszą tylko przejść wewnętrzną weryfikację.
Źródło podaje, że proces będzie polegał na wypełnieniu przez reklamodawcę formularza – Facebook potem oceni m.in. to, czy dana firma jest godna zaufania i ma odpowiednie licencje.
Portal społecznościowy już w styczniu 2018 roku zapowiedział, że reklamom kryptowalut będzie się bacznie przyglądać i zostawił sobie furtkę do zmian w podejściu – zauważa businessinsider.com.pl. W podobny sposób pracownicy Facebooka opowiadają o zmianie także teraz. „Będziemy słuchać uwag, przyglądać się, jak działa ta (obrana przez nas – przyp. red.) strategia i nadal będziemy analizować tę technologię tak, żeby z czasem zweryfikować podejście, jeśli będzie to konieczne” – tłumaczy na blogu Facebooka Rob Leathern, jeden z dyrektorów portalu.
Facebook podtrzymał jednak zakaz reklamowania ICO i opcji binarnych. Wciąż prosi też użytkowników o zgłaszanie podejrzanych, mogących wprowadzać w błąd materiałów. (mp)