Facebook opublikował pięć wskazówek związanych z robieniem zakupów w internecie, które mogą przydać się markom. Portal społecznościowy chce w ten sposób pomóc w ułatwieniu całego procesu transakcji w czasach, gdy pandemia koronawirusa zwiększyła liczbę osób kupujących online.
Czytaj także: Facebook ułatwi małym i średnim firmom sprzedaż online
W punkcie pierwszym Facebook sugeruje sprawdzenie, czy strona z ofertą marki jest dopasowana do urządzeń mobilnych. Czytamy, że szczególną uwagę należy zwrócić na proces płatności, który powinien być dostosowany do smartfona czy tabletu, ale także na sposób dodawania produktów do koszyka czy składania zamówienia.
Druga wskazówka dotyczy maksymalnego ułatwienia procesu płatności. Jak czytamy, skomplikowanie tego elementu może doprowadzić do częstszych rezygnacji z zakupu. Zdaniem serwisu, warto więc wyeliminować wszystkie niepotrzebne kroki, takie jak podanie stanowiska w pracy czy daty urodzenia, i zredukować ten proces do jak najmniejszej liczby kliknięć.
Czytaj także: Instagram udziela wskazówek na temat sprzedaży w aplikacji
Następnie Facebook zwraca uwagę na czas wczytywania się witryny internetowej. Czytamy, że należy usprawnić ładowanie się strony, szczególnie w momencie płatności, aby nie wywoływać wątpliwości u kupującego i nie doprowadzić do jego rezygnacji przed zrealizowaniem transakcji.
W kolejnym punkcie portal społecznościowy wskazuje, że zapewnienie klientom większej liczby sposobów płatności może pomóc zwiększyć sprzedaż online. Czytamy, że warto akceptować lokalne i różnorodne metody wpłacania pieniędzy, takie jak ApplePay, aby lepiej dopasować się do konsumentów.
Piąta wskazówka dotyczy zwrotów produktów. Jak czytamy, należy możliwie ułatwić ten proces – np. przez szczegółowe opisanie go na stronie lub oferowanie opłaconych etykiet zwrotnych.
Czytaj także: Instagram chce pomóc większej liczbie firm i twórców sprzedawać w serwisie
Dodatkowo Facebook sugeruje wyświetlanie reklam podkreślających zalety produktów, aby zdobyć nowych klientów, np. z informacją o wprowadzeniu oferty ograniczonej czasowo. Dla przykładu portal społecznościowy zamieścił zdjęcie, na którym wskazuje m.in. wyeksponowanie produktu na środku zdjęcia, dodanie kontrastowego tła czy opisanie okazji w przejrzysty sposób.
Źródło: facebook.com
(ak)