Zespół Parse.ly zbadał, jak firmy używają tagów oraz jak zmieniają się źródła ruchu na stronach. Facebook wyprzedził Google w generowaniu ruchu na stronach.
Jak zauważają twórcy raportu, dużo mówi się o tym, jak zwiększyć funkcjonalność tagów i poszerzyć ich rolę poza porządkowanie wątków. Używa się ich m.in. do oznaczania treści sponsorowanych czy komunikowania nastroju.
Z raportu wynika, że 70 proc. publikujących w internecie wykorzystuje w postach tagi i są one zawarte w 63 proc. treści. Jak podaje Parse.ly, obecność tagów nie zwiększa liczby odbiorców postu – wydawcy, którzy nie zamieszczają tagów, zyskują średnią wyższą liczbę odsłon, niż ci, którzy tagi stosują.
Przeważnie tagi mają charakter słów kluczowych, które kategoryzują posty tematycznie. Za ich pomocą oznacza się też typ treści lub rozróżnia treści redakcyjne od sponsorowanych czy treści darmowe od płatnych.
Do każdego raport twórcy dołączają podsumowanie źródeł ruchu w ich sieci, co odzwierciedla trendy w branży. W przypadku Parse.ly w okresie między kwietniem a czerwcem 2015 Facebook wyprzedził Google jako źródło przekierowań na stronę. Serwis generuje blisko 40 proc. wejść. Jeszcze w 2012 roku było to około 10 proc.