Instagram i Facebook uruchamiają narzędzia, które mogą pomóc twórcom w zarabianiu w portalach i budowaniu swojej marki.
Na Instagramie pojawi się program partnerski. Dowiadujemy się, że opcja ma ułatwić twórcom znajdywanie nowych produktów, które mogliby pokazać obserwującym i na tym zarobić. Platforma wyjaśnia, że w momencie, kiedy dany użytkownik Instagrama trafi na post, który zawiera otagowany produkt, zobaczy napis „kwalifikuje się do prowizji”, co sugerować będzie, że zakup towaru „wspiera twórcę”, który o nim wspomina.
Źródło: about.instagram.com
Portal wyjaśnia, że funkcja ułatwi użytkownikom robienie zakupów bezpośrednio od twórców, których obserwują, i nagrodzi w ten sposób osoby, które udostępniają dane produkty. Dodatkowo ma to dać markom nowy sposób nawiązywania współprac z influencerami.
Oprócz tego twórcy, którzy mają już własne linie produktów, mogą teraz, oprócz profilu biznesowego, połączyć swój sklep z osobistym profilem. Dzięki temu będą mogli wyświetlać i sprzedawać produkty bezpośrednio swoim fanom. Czytamy, że opcja jest już dostępna na całym świecie.
Źródło: about.instagram.com
Dodatkowo serwis chce wynagradzać w tych, którzy mają wywierają znaczący wpływ na obserwatorów, m.in. przy wykorzystaniu odznak w usłudze Live. Co więcej, Facebook uruchamia Stars Challenges – ma to ułatwić twórcom zarabianie na Facebooku, jeśli np. osiągną wyznaczony cel. (kd)