piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook i Instagram wyłączają niektóre funkcje w Europie. To wynik nowej dyrektywy...

Facebook i Instagram wyłączają niektóre funkcje w Europie. To wynik nowej dyrektywy unijnej

Facebook wyłącza kilka funkcji w aplikacjach Messenger i Instagram dla użytkowników w Europie – podaje bbc.com. Jak czytamy, jest to spowodowane wejściem w życie unijnej dyrektywy ePrivacy, która zaczyna obowiązywać 21 grudnia 2020 roku.

Źródło wyjaśnia, że nowe wytyczne nakładają regulacje na dostawców usług telekomunikacyjnych oraz internetowe komunikatory, które świadczą usługi na terenie Unii Europejskiej. Zmiany dotyczą przede wszystkim zakresu pozyskiwania i przetwarzania danych osobowych.

Dowiadujemy się, że ograniczenia na Facebooku i Instagramie będą dotyczyły m.in. wyłączenia opcji nadawania pseudonimów w Messengerze czy wysyłania w prywatnych wiadomościach zdjęć modyfikowanych za pomocą filtrów z rozszerzoną rzeczywistością. Narzędzia będą dezaktywowane dla użytkowników w całej Europie etapami, więc niektóre konta będą mogły korzystać z niektórych opcji jeszcze prze kilka dni.

Facebook poinformował, że nie opublikował listy wszystkich funkcji, które zawiesił w Europie, ponieważ stara się szybko reaktywować te, które są zgodne z unijnymi wytycznymi – czytamy dalej. Bbc.com pisze jednak, że zmiana nie wpłynie na podstawowe opcje wiadomości tekstowych i połączeń na Instagramie i w Messengerze.

Dalej Facebook wyjaśnia też, że stara się przebudować niektóre produkty w taki sposób, by bezproblemowo mogli korzystać z nich europejscy użytkownicy, przy jednoczesnej zgodności z nowymi przepisami.

Źródło zastanawia się też, dlaczego obecnie niektóre konta nie mają możliwości używania „zabawnych naklejek” lub ankiet, ponieważ tych rozwiązań dyrektywa nie zabrania. Bbc.com zauważa jednak, że firma najprawdopodobniej chce być ostrożna, dopóki nie doprecyzuje tego, jakie rozwiązania są w pełni zgodne z przepisami.

Dowiadujemy się także, że dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej ma na celu ograniczenie dostępu firm do wiadomości użytkowników i metadanych – jak np. data wysłania. Zabrania również przechwytywania lub nadzorowania procesu komunikacji bez wyraźnej zgody zainteresowanych stron – czytamy. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj