Facebook zapowiedział, że do końca 2022 roku przeznaczy miliard dolarów na rzecz twórców treści na należących do firmy platformach.
Jak czytamy na blogu serwisu, na Instagramie i Facebooku funkcjonować będą programy bonusowe, które będą nagradzać autorów za korzystanie z narzędzi Facebooka, a także za publikowanie wartościowych i popularnych przekazów. Firma planuje także zapewnianie im finansowania zalążkowego na potrzeby realizacji nowych projektów.
Na Instagramie sekcja bonusów zostanie uruchomiona jeszcze tego lata, a na Facebooku pojawi się jesienią – zapowiada firma. Znajdą się tam wszystkie informacje na temat oferowanych premii.
Już teraz wybrani twórcy zaproszeni do programu testowego mogą korzystać z niektórych bonusów. Na Facebooku są to bonus za reklamy in-stream czy bonus za gwiazdki dla twórców wideo i gamingowych za osiągnięcie określonego poziomu przychodów.
Na Instagramie z kolei programy te obejmują bonus za reklamy IGTV (jednorazowa premia za zapisanie się do programu reklamowego), bonus za odznaki w transmisjach na żywo (nagradzanie twórców za określone osiągnięcia, np. transmisja na żywo zrealizowana z innym kontem), Reels summer bonus (nagrody za tworzenie atrakcyjnych treści w Instagram Reels).
Facebook zapewnia, że przy opracowywaniu tych programów „dąży do zachowania maksymalnej transparentności, aby ubiegający się o nagrody wiedzieli, na czym i jak mogą zarobić”. Firma Zuckerberga deklaruje, że aby zapewnić przejrzystość inwestycji, bonusy będą oparte na zestawie zasad. Reguły te mają kłaść nacisk na autentyczność (tzn. zostaną zaprojektowane w taki sposób, by zapewniać zyski autorom oryginalnych, wartościowych i docenianych przez odbiorców treści), osiągalność (mają wspierać twórców niezależnie od skali lub obszaru ich aktywności, zapewniając możliwości monetyzacji różnorodnych treści w aplikacjach Facebooka), a także prostotę i praktyczność (programy bonusowe mają być oparte na łatwych do zrozumienia wymaganiach, które twórcy mogą spełnić, aby rozwijać swoją działalność).
Czytamy, że programy premiowe będą miały charakter sezonowy i będą się stopniowo zmieniać i rozszerzać. Serwis planuje udostępniać więcej szczegółów na temat każdego programu, w tym zasad korzystania i sposobów aplikowania, gdy tylko zostanie on wprowadzony. (mb)