wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook na Cannes Lions 2016 o nowych funkcjach serwisu

Facebook na Cannes Lions 2016 o nowych funkcjach serwisu

Podczas konferencji prasowej zorganizowanej w ramach festiwalu Cannes Lions 2016 Facebook poinformował o nowych rozwiązaniach, które mają usprawnić publikowanie treści na platformach mobilnych. Z Facebooka na urządzeniach mobilnych korzysta bowiem ponad 1,5 mld ludzi, z czego 1 mld w taki sposób używa serwisu każdego dnia.

Facebook planuje wprowadzenie platformy Creative Hub, która ma poprawić efektywność pracy działów kreacji oraz ich współpracy ze zleceniodawcami. Dzięki tej funkcji osoby odpowiedzialne za kreację będą mogły poznać działanie dostępnych formatów i narzędzi, wyświetlać oraz udostępniać projekty oraz eksperymentować przy tworzeniu treści. Creative Hub jest obecnie w fazie testów i będzie dostępne dla wszystkich w ciągu kilku miesięcy.

Serwis zapowiedział również uruchomienie wersji beta API dla statystyk grup odbiorców (Audience Insights). Ta funkcja ma usprawnić sposób dostarczania reklamodawcom informacji niezbędnych w procesie budowania efektywnych kampanii. Funkcja ma być dostępna na początku 2017 roku – podano na konferencji. Ze względu na to, że tworzenie efektywnych kampanii wymaga zrozumienia, w jaki sposób wyciągać niezbędne wnioski z danych statystycznych, serwis nawiązał współpracę z takimi reklamodawcami jak m.in. Mondelez i Anheuser-Busch InBev. Dzięki temu może lepiej zrozumieć informacje na temat użytkowników korzystających z serwisu – poinformowano.

Kolejne zmiany dotyczą funkcjonalności formatu kanwa (Canvas). Facebook chce ułatwić tworzenie i zarządzanie treściami. Reklamodawcy uzyskają również dostęp do części niedostępnych dotąd statystyk. Rok temu w Cannes Chris Cox, Chief Product Officer Facebooka, zapowiedział wprowadzenie funkcji Canvas. W lutym 2016 funkcję uruchomiono na całym świecie. Jak podano, od tego czasu, w ciągu 4 miesięcy Canvas wykorzystano w ponad 180 krajach, a reklamy w tej formie zostały wyświetlone łącznie przez równowartość ponad 100 lat.

Facebook wprowadzi też usprawnienia w reklamach w formie pokazu slajdów (Slideshow). To umożliwi reklamodawcom tworzenie materiałów wideo z galerii zdjęć. Od czasu wprowadzenia tej funkcji reklamy w formie pokazu slajdów zostały wyświetlone przez użytkowników we wszystkich krajach.

Instagram, należący do Facebooka, ogłosił z kolei przekroczenie 500 mln aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie, a ponad 300 mln korzysta z serwisu codziennie. Liczba użytkowników Instagrama zwiększyła się ponad dwukrotnie w czasie ostatnich dwóch lat. Ponad 80 proc. korzystających z serwisu to osoby spoza USA. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj