sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook obawia się odejścia młodych użytowników

Facebook obawia się odejścia młodych użytowników

Facebook chce zapobiec odejściu z serwisu najmłodszych użytkowników. Jak opisuje theverge.com, Mark Zuckerberg – szef serwisu – zlecił zespołom firmy skupienie się na tym, by „służyć młodym dorosłym”. W rozmowie z inwestorami CEO platformy społecznościowej mówił o obawach dotyczących spadku liczby użytkowników z grup nastolatków i młodych dorosłych – czytamy.

Zuckerberg stwierdził, że wiele usług serwisu zostało przygotowanych tak, by odpowiadały większości osób, które z nich korzystają, a nie specjalnie z myślą o młodych – czytamy dalej. Szef Facebooka zapowiedział zmiany, które mają być „czymś więcej niż gołosłownymi deklaracjami”. Stwierdził także, że na skutek zmian popularność Facebooka wśród starszych użytkowników będzie rosła wolniej.

Jak czytamy, Zuckerberg spodziewa się, że zmiany te zajmą lata. Źródło wskazuje, że najszybciej modyfikacje dotkną Instagram – serwis ma bardziej skupić się na wideo i wyeksponować Reels, by stały się „kluczową częścią doświadczenia”. Okazuje się, że przejście w kierunku wideo jest bardzo wyraźną reakcją na rozwój TikToka, którego Zuckerberg nazwał „jednym z najskuteczniejszych konkurentów”.

Dalej czytamy, że szczegóły są obecnie ustalane. Wiadomo jednak, że plany te pojawiły się już wcześniej – The Verge informuje bowiem o wycieku dokumentów Facebooka, pokazujących spadek liczby użytkowników i przewidywane gwałtowne zmniejszenie się tej liczby w nadchodzących latach. Czytamy, że dokumenty zawierają także pomysły, które Facebook rozważał, by zwiększyć zainteresowanie wśród młodszych użytkowników – źródło pisze m.in. o przebudowaniu grup, narzędziach do znajdowania pracy i „kanałach nastrojów”. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj