Facebook uruchamia w Polsce platformę Boost with Facebook, na której znajdą się darmowe szkolenia online dla małych i średnich firm. Celem działań serwisu społecznościowego jest pomoc w odbudowaniu działalności przedsiębiorstw po pandemii koronawirusa i przymusowych zamknięciach.
Jak tłumaczy Facebook, kryzys związany z pandemią koronawirusa był szczególnie trudny dla małych przedsiębiorstw. Wyzwaniem było utrzymanie klientów pozostających w domach, przez co wiele z firm musiało całkowicie zawiesić swoją działalność. „Mamy świadomość, że wiele problemów, z którymi borykają się dziś przedsiębiorcy, nie ustąpiło w momencie zniesienia obostrzeń. Aby ułatwić im przetrwanie tego trudnego czasu, a także usprawnić dostosowanie się do nowej rzeczywistości, chcemy pokazać, jak wykorzystać potencjał internetu i darmowych narzędzi Facebooka i Instagrama. Mamy zamiar dotrzeć z praktyczną wiedzą do jak największej liczby małych i średnich firm” – tłumaczy Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce.
Na platformie regularnie mają być publikowane webinary dotyczące tematów takich jak rozwijanie biznesu online, opowiadanie o marce w mediach społecznościowych, utrzymywanie kontaktu z klientami czy tworzenie kreatywnych i angażujących treści za pomocą aplikacji mobilnych. Prezentowane będą również inspirujące przykłady skutecznego wykorzystania narzędzi cyfrowych przez polskie firmy. Poza częścią szkoleniową, każdy z webinarów będzie zawierał sekcję pytań i odpowiedzi, podczas których widzowie będą mogli pogłębić omawiany temat. Na platformie znajdą się także nagrania i poradniki dla przedsiębiorców poszukujących wskazówek potrzebnych do cyfrowej transformacji.
Chcesz rozwinąć swoje kompetencje PR-owe? Sprawdź kurs online Akademii PRoto
Szkolenia będą organizowane regularnie. Rejestracja na pierwsze z nich – pod tytułem „Odkryj bezpłatne narzędzia Facebooka, dzięki którym rozwiniesz firmę” – odbędzie się 24 czerwca 2020 roku.
Program szkoleń został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Rozwoju i Ministerstwa Cyfryzacji. „Pandemia skłania przedsiębiorców na całym świecie do zmian, szukania nowych rozwiązań i narzędzi. Aby wprowadzać innowacje nawet w najmniejszej firmie przydatna, jest jednak wiedza i wsparcie. Dlatego bardzo cieszę się, że Facebook uruchomił platformę szkoleniową dla małych i średnich polskich firm, które znajdują się dziś w szczególnie trudnej sytuacji. Zachęcam przedsiębiorców do uczestnictwa w webinarach, czerpania inspiracji oraz skutecznego wykorzystania nowoczesnych narzędzi marketingu cyfrowego do wzmacniania i rozwijania ich firm” – mówi Jadwiga Emilewicz, wicepremier i minister rozwoju.
„Ostatnie tygodnie to trudny czas dla przedsiębiorców, szczególnie tych prowadzących małe, średnie i jednoosobowe biznesy. Nie wszyscy mogą przenieść działalność do internetu. Internet może za to pomóc, a nawet często uratować niejeden biznes. Warto dowiedzieć się, jak to zrobić. Dlatego zachęcam do udziału w szkoleniach, szczególnie przedsiębiorców z mniejszych miast i miejscowości. Być może okażą się impulsem nie tylko do zmiany, ale i do rozwinięcia działalności. Warto spróbować” – dodaje Marek Zagórski, minister cyfryzacji.
Partnerami programu są także stowarzyszenia pracodawców takie jak Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza, Związek Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Sieć Przedsiębiorczych Kobiet.
Uruchomienie platformy szkoleniowej jest kolejnym etapem działań podejmowanych przez Facebooka w celu ułatwienia małym i średnim firmom przetrwania kryzysu. Wcześniej serwis udostępnił szereg nowych narzędzi i ułatwień dla przedsiębiorstw takich jak naklejki i karty podarunkowe na Instagramie, osobna sekcja na Facebooku zawierająca posty firm z sąsiedztwa.
Na szkolenia można zarejestrować się na stronie. (ak)