W połowie września 2021 roku z inicjatywy Facebooka i Telus International powołano w Gdańsku „Centrum operacyjne”, mające zapewnić wsparcie dla małych i średnich firm z Europy Środkowo-Wschodniej. Będzie w nim można uzyskać poradę w językach rosyjskim i polskim, a od 2022 roku – także w czeskim, rumuńskim, węgierskim, niemieckim i angielskim.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, zainteresowani przedsiębiorcy otrzymają wsparcie konsultacyjne w zakresie marketingu. Pomoc ma dotyczyć pozyskiwania nowych klientów, tworzenia skutecznych kampanii marketingowych, a także korzystania z możliwości oferowanych przez Facebooka i platformy pokrewne, m.in. Instagram czy WhatsApp. Chętni przedstawiciele firm będą mogli nawiązać z centrum regularną współpracę, w ramach której powstaną plany rozwoju marketingowego.
„Ponad 200 milionów firm z całego świata każdego miesiąca korzysta z naszych usług, aby docierać do potencjalnych klientów, zatrudniać nowych pracowników i komunikować się ze swoimi społecznościami. Ta tendencja wyraźnie pokazuje, że umiejętności cyfrowe i ich wykorzystanie stają się coraz ważniejsze” – mówi Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Europie Środkowo-Wschodniej.
We wrześniu 2021 roku Facebook przedstawił raport o sytuacji małych i średnich przedsiębiorstw w czasie pandemii COVID-19. Wyniki pokazały, że polscy właściciele firm radzą sobie ze skutkami gospodarczymi kryzysu lepiej niż przedsiębiorcy z innych państw. Centrum zostało otwarte w momencie, gdy „ożywienie gospodarcze po pandemii COVID-19 już się zaczęło”.
Facebook podaje, że ośrodek wsparcia firm pozwolił na utworzenie ponad 80 nowych miejsc pracy, a w kolejnych latach liczba pracowników ma wzrosnąć do kilkuset. (ap)