W listopadzie 2017 roku informowaliśmy, że Facebook testuje funkcje, które mają sprawić, że publikowane w serwisie reklamy będą bardziej przejrzyste. Teraz portal poinformował o ich wprowadzeniu.
Użytkownicy mogą zobaczyć, jakie kampanie reklamowe na Facebooku, Instagramie, w Messengerze czy partnerskich sieciach prowadzi obecnie dana strona. Mają dostęp do tych danych nawet jeżeli nie należą do grupy docelowej kampanii.
Osoby korzystające z serwisu uzyskały też dostęp do dodatkowych informacji na temat stron, również tych, które nie mają w danej chwili żadnej aktywnej reklamy. Użytkownicy mogą zobaczyć, kiedy powstała dana strona i czy zmieniała nazwę. W najbliższych tygodniach Facebook chce w ramach tej zakładki udostępnić kolejne informacje.
Serwis opublikował również film instruktażowy, w którym zaprezentowano, jak można znaleźć w portalu wymienione wyżej informacje.
(pp)