„Ograniczyłeś informacje, które reklamodawcy mogą widzieć na Twoim profilu na Facebooku, ale wciąż wyświetlają Ci się niemal idealnie dopasowane reklamy? Przyczyną może być Twój profil cienia” – pisze Johnny Lieu na mashable.com.
Autor wskazuje, że na pewnym etapie serwis prosi np. o podanie numeru telefonu w celu dwuetapowego uwierzytelnienia konta czy adresu e-mail, by móc zaimportować kontakty. Te numery telefonów i e-maile mogą nie być widoczne w profilu, ale znajdują się w warstwie ukrytej zwanej profilem cienia – czytamy.
Reklamodawcy mogą korzystać z tej ukrytej warstwy, aby targetować reklamy – podaje źródło, powołując się na raport opublikowany przez Gizmodo.
„Niepokojące jest to, że reklamodawcy mogą wykorzystywać do targetowania dane osób, które podały swój numer telefonu na Facebooku, sądząc, że będzie używany tylko ze względów bezpieczeństwa, lub w ogóle nie wiedzą, że ich dane kontaktowe mogą być przekazywane dalej” – zauważa Lieu.
Rzecznik portalu społecznościowego napisał w oświadczeniu, że serwis „korzysta z informacji, które udostępniają użytkownicy, by oferować lepsze i bardziej spersonalizowane usługi, w tym reklamy”. Dodał też, że w dowolnym momencie każda z osób korzystających z platformy może edytować swoje dane kontaktowe czy je usuwać. (pp)