Narzędzie Instant Articles przeznaczone jest do mobilnej aplikacji Facebooka. Jak czytamy w komunikacie, w wypadku tradycyjnego sposobu publikowania materiałów na jego otwarcie użytkownik musi czekać średnio 8 sekund. Narzędzie ma skrócić ten czas 10-cio krotnie.
Wraz ze startem platformy przystąpiło do niej 9 wydawców : The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian, BBC News, Der Spiegel i Bild. Facebook informuje, że zachowają oni pełną kontrolę nas zamieszczanymi tam treściami, a także możliwość otrzymywania przychodów z ich publikowania. Mogą umieszczać w artykułach reklamy autopromocyjne, a na powierzchniach niezajętych przez nie publikować te w ramach sieci Audience Network.
Facebook informuje także o technicznej stronie nowej platformy. Jak czytamy, możliwe będzie powiększanie umieszczanych w artykule fotografii, a publikowane w tekście filmy będą automatycznie uruchamiane w trakcie przewijania materiału. (mw)