Facebook wprowadza nową funkcję do Stories: użytkownicy będą mogli udostępniać tam wydarzenia, którymi są zainteresowani, oraz uzgadniać ze znajomymi swoją obecność – informuje theverge.com.
Jak opisuje Nick Statt, autor artykułu, razem z udostępnionym w Stories wydarzeniem oraz linkiem do niego użytkownik będzie mógł umieścić naklejki dotyczące szczegółów spotkania, za pomocą których jego znajomi, bezpośrednio w danej relacji, będą mogli określić swoją obecność na wydarzeniu, zaznaczając odpowiednią opcję, jeśli chcą wziąć w nim udział lub są nim zainteresowani. Z kolei osoba udostępniająca wydarzenie będzie mogła rozpocząć czat grupowy z tymi, którzy udzielili odpowiedzi – czytamy.
Źródło zaznacza, że dla Facebooka funkcja wydarzeń jest niezwykle ważna. Platforma zmaga się nadal z konsekwencjami licznych afer związanych m.in. z prywatnością danych, a także z odpływem użytkowników do innych aplikacji. Jednak, zdaniem autora, Facebook nadal jest najlepszym miejscem do organizowania wydarzeń towarzyskich, koncertów i innych spotkań, czego dowodzi fakt nieustannego zainteresowania tym narzędziem przez użytkowników oraz firmy i organizatorów imprez. Z kolei według przedstawicieli platformy z opcji Stories na Facebooku i w Messengerze korzysta 300 milionów użytkowników dziennie – dodaje Statt.
Jak czytamy dalej, testy nowej funkcji zostaną przeprowadzone wśród osób korzystających z aplikacji mobilnych dla systemów iOS i Android w Stanach Zjednoczonych, Brazylii i Meksyku. (bm)