Biuro prasowe Facebooka opublikowało raport dotyczący sytuacji małych i średnich firm podczas pandemii koronawirusa. W badaniu w formie ankiety wzięło udział ponad 80 tys. właścicieli, menedżerów i pracowników firm w Stanach Zjednoczonych zatrudniających mniej niż 500 pracowników. Jak informuje portal społecznościowy, obserwacja sytuacji mniejszych przedsiębiorstw na rynku była planowa jeszcze przed globalnym kryzysem, jednak teraz przedstawia obraz zupełnie nowej rzeczywistości.
Czytamy, że pandemia to nie tylko stan zdrowia publicznego, ale też kryzys gospodarczy. Prawie jedna trzecia przedsiębiorstw została zamknięta, a połowa z najmniejszych firm całkowicie zakończyła swoje funkcjonowanie. Działalności, które starają się zostać na runku, stoją przed dwoma wyzwaniami: dotyczącymi zysków i klientów. Właściciele martwią się, jak pozyskiwać pieniądze i czy nadal istnieje popyt na ich towary i usługi. Nawet jeśli sytuacja zacznie się poprawiać, to mniej niż połowa właścicieli i menedżerów zapowiada nowe zatrudnienia.
Dalej Facebook tłumaczy, że mimo tej trudnej sytuacji firmy starają się optymistycznie patrzeć na swoją przyszłość. Próbują m.in. nowych sposobów dotarcia do klientów online, dostosowują sposób czy czas prowadzenia działalności do nowych wymagań.
Czytamy też, że z usług i aplikacji Facebooka korzysta 160 milionów użytkowników biznesowych, którzy docierają w ten sposób swoich klientów, dlatego też firma wsparła finansowo (100 mln dolarów) małe przedsiębiorstwa na całym świecie, z czego 40 mln zarezerwowała dla tych w Stanach Zjednoczonych. Facebook tworzy również nowe sposoby wspierania za pomocą kart podarunkowych i narzędzi do pozyskiwania funduszy, a także proponuje formy znalezienia pomocy, szkolenia i wsparcie za pośrednictwem Centrum Zasobów Biznesowych – podaje biuro.
Czytaj także: Facebook w Polsce udostępnia kolejne narzędzia wspierające przedsiębiorstwa w czasie pandemii
(kd)