poniedziałek, 16 września, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook reaguje na wyniki audytu praw obywatelskich w serwisie. Zapowiada zmiany

Facebook reaguje na wyniki audytu praw obywatelskich w serwisie. Zapowiada zmiany

Facebook zamierza wprowadzić zmiany w zasadach monetyzacji treści i kontroli bezpieczeństwa marki. Mają one związek z negatywnymi wynikami audytu dotyczącego praw obywatelskich w serwisie. Wynikają z niego przede wszystkim nieprawidłowości związane z wypowiedziami politycznymi.

Jak podaje platforma na swojej stronie internetowej, wprowadzane teraz zmiany obejmą m.in. ewaluację polityki serwisu związanej z monetyzacją dla partnerów i zarabianiem na treściach, a także weryfikację zasad związanych z mową nienawiści. Ocenie poddana zostanie także zdolność serwisu do egzekwowania zasad bezpieczeństwa marek w przypadku reklam wyświetlanych w treściach wydawców, Instant Articles czy Audience Network. Pomóc we wprowadzanych zmianach ma też uczestnictwo w Światowej Federacji Globalnego Sojuszu Reklamodawców na rzecz Odpowiedzialnych Mediów, która to umożliwi określenie standardów, dopasowanie narzędzi i systemów oraz pozwoli na niezależne nadzorowanie serwisu. Czytamy, że organizowane będą też sesje z organami branżowymi w celu uzyskania dalszych informacji o tym, jak zespoły Facebooka pracują nad przeglądaniem treści i egzekwowaniem zasad.

Czytaj także: Facebook publikuje nowe wskazówki dla reklamodawców

Serwis informuje też, że środki te pomogą Facebookowi zapewnić użytkowników, że jego polityka bierze pod uwagę skargi zgłaszane m.in. przez branżę. Dodatkowo platforma będzie teraz publikować kwartalne raporty z egzekwowania standardów społeczności. Następne sprawozdanie ma ukazać się w sierpniu 2020 roku.

Ostatni audyt praw obywatelskich zwrócił uwagę przede wszystkim na problemy z publikacjami politycznymi, jednak jak zauważa serwis, nowe środki pomogą Facebookowi skupić się też na innych obszarach treści.

Platforma zaznacza również, że na Facebooku nie ma miejsca na szerzenie mowy nienawiści, i zobowiązuje się do podjęcia szybkich działań, by spełnić oczekiwania partnerów reklamowych. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj