Ponad 4 miliardy dolarów przychodu i 719 mln dolarów dochodu – to wyniki Facebooka w drugim kwartale tego roku. W porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku, liczba mobilnych użytkowników serwisu aktywnych codziennie wzrosła o 29 proc.
Kwartalny przychód Facebooka wzrósł w porównaniu do drugiego kwartału 2014 roku o prawie 39 proc. Znacząco wzrosły jednak także wydatki firmy (z 1,5 do 2,8 mld dolarów), co w efekcie spowodowało spadek dochodu o 9 proc. Serwis zarabia przede wszystkim na reklamie, która w drugim kwartale odpowiadała za 94 proc. jego przychodu. W tym samym okresie zeszłego roku odsetek ten wyniósł 92 proc.
Firma Marka Zuckerberga opublikowała także dane dotyczące liczby użytkowników w czerwcu. Średnio każdego dnia z serwisem łączyło się 968 mln internautów (wzrost w porównaniu z 2Q2014 o 17 proc.). Z tego 844 mln korzystało z urządzeń mobilnych. Użytkowników aktywnych przynajmniej raz w miesiącu było natomiast prawie 1,5 mld, z czego użytkownicy mobilni stanowili 1,3 mld.
Pod względem liczby użytkowników aktywnych przynajmniej raz w miesiącu Facebook znacznie wyprzedza Twittera. W jego przypadku średnia liczba użytowników aktywnych miesięcznie wyniosła w drugim kwartale 2015 roku 316 mln. (ks)